Nog een berichtje van Marion

24 maart 2009 - Koh Tao, Thailand

Hallo Allemaal,

En ook deze keer mag ik weer een berichtje schrijven. We zitten inmiddels op een eiland in de Golf van Siam of de Golf van Thailand. Het is eigenlijk de tropische variant van Terschelling. Ongeveer even groot, maar best wel hoge bergen, rotsachtige erg mooie baaien en natuurlijk veel warmer!!!! In plaats van de fiets is hier de brommer HET vervoermiddel. Iedereen heeft er eentje of huurt er eentje. Er worden ook de gekste dingen op vervoerd. Er rijdt iemand rond, die een pancake paradise op zijn brommertje heeft. PAtrick en Moniek huurden vanmiddag een quad, een motortje op 4 wielen. En, zoals we al vaker van hun hebben gehoord de afgelopen 7 maanden, hadden ze ook nu weer pech. Gelukkig voor hun waren ze al weer bijna in ons resortje en waren ze net voordat er een flinke tropische regenbui losbarste weer thuis.

Ko Tao heeft voor een deel een beetje hippieachtige bevolking. Te zien aan de leeftijd zijn het vooral westerlingen die hier een jaartje of 30 geleden zijn blijven hangen.

Heerlijk hier is dat alles erg ongedwongen is, iedereen loopt bijvoorbeeld in heerlijk makkelijke kleding rond. Je trekt 's ochtends vroeg een makkelijke, half lange, broek en een t-shirt aan en je kan er weer tegen. Een paar afgetrapte slippertjes er bij en klaar ben je.

Wat ook aan het relaxte sfeertje bijdraagt is dat je je slippers echt overal moet uittrekken. Dat is eigenlijk overal in Thailand zo!

Gisteren hebben we gesnorkeld. Prachtig wat we gezien hebben!! Mooie vissen in allerlei helle kleuren, zeeanemonen en andere bloemachtige dingen die wegschieten als je er dichtbij komt en weer open gaan als je weg bent. Morgen gaan Moniek en ik duiken, whaw, vind ik best wel spannend.

Voordat we naar Ko Tao gingen heeft Phasuk ons nog een dagje meegenomen naar Chiang Rai, een stad ten noordoosten van Chiang Mai, midden in wat vroeger de Golden Triangle werd genoemd, bekend van de opiumhandel. Het koningshuis heeft heel wat geinvesteerd in het gebied en gezorgd voor andere werkgelegenheid, zodat de bevolking zou stoppen met de opium.

We zijn nog op de grens met Birma geweest. Dat is een veel armer gebied dan de rest van Thailand. Daar waren ook voor het eerste veel bedelende kinderen.

Oh ja, Patrick en Moniek schreven al eerder dat we een laptop hebben meegenomen voor Gift, Patricks jongste zusje. Het installeren ging prima. Maar toch liepen ze tegen rare dingen aan. De laptop is half in het engels half in het thais. Gift msnt in het Thais, maar foutmeldingen komen in het engels, dat ze niet kan lezen. Maar tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan.

Nog een dagje op het eiland en dan vertrekken we naar Bangkok. Ik ben benieuwd wat ik daar van vind.Dan zullen Phasuk en Gift er ook weer zijn.

Tot zover, groetjes van Mopat

Marion

1. Bussaya en Paul:
    24 maart 2009
    Wel Marion, foto"s gezien, emmer drank,ben blij dat ik nu niet meer de enigste alcoholist in de familie ben , tot volgende week dinsdg groetjes Paul en Bussaya
  2. Laila:
    24 maart 2009
    Wha wat mooi!!! Wij zijn ook op Ko Tao geeindigd... (heimwee...) Ik herken alle foto's:) Naast 'jullie strand' is rechts nog een ander kleiner strandje. Daar kun je vanaf de andere kant met een stijger helemaal heenlopen (langs die stijger was ons huisje:). Is ook heel erg mooi!! Maarja, wat niet?
    Nog een heel fijne laatste week en waarschijnlijk ook tot dinsdag!!!
    Liefs, Laila