Terug in prompiram III !

24 februari 2009 - Phitsanulok, Thailand

Hello!  Een berichtje uit Prompiram, voor de derde keer alweer! We hebben ons rondje Cambodja achter de rug en zijn weer terug in het welvarende Thailand. het is echt een wereld van verschil. Cambodja is echt veel armer en minder ontwikkeld. Je merkt het aan alles, de luxe bussen en super goede wegen hier, overal Burger King en westerse bioscoop, geen bedelende mensen, sjieke huizen en erg veel auto's. Was een leuk contrast, van Cambodja naar het drukke en toeristische Khaosan road. Nu we weer terug zijn in Thailand is het ook een beetje alsof we al weer bijna naar huis gaan. We blijven in Thailand, geen nieuwe exotische bestemmingen meer en hebben al een behoorlijk idee van wat we de laatste vijf weken gaan doen, en dan, op 1 april, staan we opeens weer voor jullie neus in ons eigen koude kikkerlandje!

Anyway...de laatste week Cambodja was er een van veel relaxen en uitgaan. We zijn vanuit Phnom Penh gereisd naar Kampot, een klein stadje vlak bij de kust, hebben onszelf daar getrakteerd op een luxe kamer en een lekker dineetje (valentijnsdag...tsja vreselijk cheezy he) en zijn de volgende dag doorgereisd naar Sihanoukville.  We hadden van veel mensen gehoord dat het er echt geweldig moest zijn, klein paradijs op aarde, dat ze er niet meer weg wilden en soms weken waren blijven hangen. We hadden hoge verwachtingen, maar helaas viel het flink tegen bij aankomst. We werden meteen belaagd door de tuk-tuk mensen, good value accomodatie was gewoon niet te vinden en het eten belachelijk duur, zelfs voor een fles water moest de dubbele prijs worden betaald! De eerste dag was dus een beetje een baaldag (alsnog lekker aan het strand gelegen en in de zee rond gedobberd, hmm.....was eigenlijk zo slecht nog niet) Gelukkig kwam het de tweede dag helemaal goed. We vonden een super kamer voor vijf dollar, ontdekten een goedkoop restaurantje, dronken savonds happyhour bier, vier pullen voor een dollar en kwamen twee jongens tegen die we hadden ontmoet in Auckland. Het was toen hun eerste dag van een reis van een jaar en voor ons de laatste dag in Nieuw-Zeeland. We komen vaker mensen tegen die we hebben ontmoet in andere landen, maar hadden niet gedacht nog mensen te zien uit nieuw zeeland, het is niet echt de meest voor de hand liggende route. Vanaf die avond hebben we een heerlijke paar dagen in Sihanoukville gehad met veels te veel zon, zee, strand, nachtzwemmen, lekker eten en bier. Pat heeft ook nog een avondje gedronken op z'n Estlands. Het resultaat de volgende dag was iets minder mooi, alle wodka kwam er natuurlijk sochtends weer uit. Haha...maar goed, lucky him, de kamer kwam met kabeltv dus hij heeft de hele dag voor de tv en in de badkamer doorgebracht terwijl ik een boekje ben gaan lezen op t strand....

Na Sihanoukville zijn we direct doorgereist naar Bangkok, en hebben onszelf getrakteerd op de bioscoop, een verjaardagskadootje voor Gift gekocht en wilden we savonds uitgaan. Daar kwam alleen niet veel van terecht. We ontdekten in een hoekje op Khaosan een passt-out jongen die we herkenden van ons hotel. We hadden z'n vriend net gesproken en die zei dat hij kwijt was, maar ta-da, daar was ie dan, diep in slaap voor de deur van de burgerking. Het duurde twee uur voordat we hem een beetje wakker hadden gekregen en hij zover was dat we hem in een tuk-tuk konden hijsen en naar het hotel terug konden brengen...wat khaosan road toch doet met mensen! En de volgende ochtend waren we weer onderweg naar Prompiram, om Gift's verjaardag te vieren, gister dus. Was een leuk dagje. We zijn eerst boodschappen gaan doen in de Big C in Phitsanulok, hebben een taart gekocht, kadootjes laten inpakken (we hadden een thais Harry Potter boek gekocht) en savonds kwam de hele familie langs, hebben we kaarsjes aangestoken en happy birthday gezongen, sukiyaki en taart gegeten en alle kadootjes gegeven. Haha ik heb vooral genoten van de nieuwe CD van Mike&Golf die Gift van Phasuk had gekregen. Patricks dancepreformance was echt geweldig en we hebben nog een zwakke poging gedaan om mee te karaokee-en, wat een iets minder groot succes was, maar wel erg grappig.

Morgen gaan we weer naar Bangkok en daarna richting de kust, waarschijnlijk Phuket. En over twee weken zijn we weer terug in Bangkok om mn moeder op te halen van de luchthaven (spannend he mam!)

Jullie horen weer snel van ons!

1. OMA:
    Hallo Moniek en Patrick,

Jullie reis gaat nu opschieten, ik had net Hans gebelt
    om te vragen wanneer Marion naar jullie toe komt.
    Ik vind je beschijving wat jullie mee maken heel erg
    spannend. en geniet er van.

liefs Oma.
  2. Thomas:
    24 februari 2009
    Damn dudes aftellen geblazen! veel plezier aan de kust, en geen dingen doen, die ik ook niet zo doen.
  3. Len en Yo:
    24 februari 2009
    Was leuk om jullie stemmen weer te horen. Was alleen een beetje kort, ik probeer je weer te bellen in het weekend. Het klonk inderdaad heel gezellig met ouderwets veel eten drinken en... zingen :) Lekker straks chillen op het strand, mmmmm denk ook een beetje aan ons in het koude nl. xx
  4. Bussaya en Paul:
    25 februari 2009
    Hoi Hoi,
    Over ruim een maand zien we jullie weer, geniet nog even,want hier zal het wel weer moeilijk wennen worden na zo een reis,ik bel jullie spoedig Groetjes Pa en Bussaya
  5. Marion:
    27 februari 2009
    Hoi jonges, na een geweldige carnaval in Maastricht begint mijn reisje naar jullie toe nu echt wel dichtbij te komen. Ik heb er zin in om jullie laatste weken in Thailand mee te maken!
    Yon