strand...strand...nog meer strand...

10 maart 2009 - Bangkok, Thailand

Hello! Vandaag misschien wel mn laatste berichtje op de website! over een kleine drie weken gaan we naar huis. Vandaag is het 10 maart en morgen en morgen wordt een erg leuke dag: we gaan mn moeder ophalen van het vliegveld! We hebben er erg veel zin in en ik ben heel benieuwd wat ze van Thailand gaat vinden. De laatste twee dagen waren een tikje anders dan anders. We zitten op het moment in bangkok en hebben twee volle dagen gewinkeld, en een hoeveelheid geld uitgegeven waar we gewoonlijk een hele maand van kunnen reizen. We hebben een computer gekocht voor gift, met alle bijbehorende dingen van software en headset tot muispad. Was erg veel werk, maar wel leuk om te doen. Pat heeft ondertussen geloof ik al tien computers voor zichzelf uitgezocht maar helaas waren we niet voor hem aan het winkelen. Over twee dagen gaan we naar Phitsanulok, ik ben nu al benieuwd hoe ze gaat reageren. We hebben al verteld dat ze een computer krijgt en ze moest er een paar traantjes om laten, maar nu ziet ze m dus in real life. Wat ook lache wordt is dat Yon eindelijk pat's moeder gaat ontmoeten, voor het eerst in de vijf jaar dat pat en ik nu samen zijn (jaaa...schandaalig lang al he...tssst). Dus, we hebben een leuke paar dagen voor de boeg.

Maar goed voor het moment zijn we dus in bangkok, alweer op het chaotische khao san road. We slapen iedere keer in het zelfde hotelletje, de eigenares vindt t geloof ik wel grappig dat we zo vaak terug komen, het is echt zo'n moederkloek we krijgen iedere keer allerlei tips over wat wel en niet te doen. Sinds ze merkte dat ik een beetje thais versta doet ze geen moeite meer om in het engels te praten, wat resulteert in gesprekken waarin ik alleen maar vriendelijk lach en een beetje ja knik, want het grootste deel van de tijd versta ik er helemaal niets van! De kamer die we daar hebben heeft een mooie prijs, maar je kan merken dat het nu echt hitteseizoen is. We hebben geen ramen en alleen een ventilator en volgens mij is het snachts over de 35 graden in de kamer. Het was daarom wel goed dat we de afgelopen twee weken aan de kust hebben doorgebracht, was een stuk minder warm en we hebben er flink van genoten; twee weken van alleen maar strand, azuurblauw water, mooie visjes en chang bier. Ik zou een hele lap tekst kunnen schrijven van wat we precies hebben gedaan, maar dat zou erg saai zijn; luieren en feesten somt het wel op. We zijn naar Pattaya, Koh samet en Koh chang geweest, allemaal heel verschillend. In Pattaya stikt het van de rare, wat oudere buitenlandse mannen met thais vriendinnetje en op iedere straathoek staan wel tien hoertjes. Was een interessante ervaring. We zijn daar ook nog naar een transseksuelen show geweest, met echt de mooiste vrouwen..of mannen..ofzo. Ko samet is erg klein en er komen heel veel thaise touristen. Was erg leuk om een avondje uit te gaan daar en onze generatie thai uit hun dak te zien gaan. Koh chang was heel erg groot en tjokvol backpackers. Leuke tegenstellingen. Patrick is erg bruin geworden en ik heb een erg mooi kreefttintje opgedaan, ahum, en nu zijn we dus in bangkok.

Nou ik hou het kort vandaag. Jullie horen vast snel mn moeders eerste indrukken en belevenissen, misschien kunnen we haar zover krijgen om een berichtje te schrijven, dan is het geen mopat maar mopatyon. Groetjes!

1. joke evers:
    10 maart 2009
    Dit bericht is ook een beetje voor Marion. Wat is het bijzonder dat ze bij jullie is, niet te geloven!!! Ik wens jullie met z`n allen heel veel plezier. Hopelijk schrikt je niet te erg van de warmte Marion. De moeders bij elkaar, prachtig. Ik hoor de verhalen wel op het terras als je terug bent M. Lieve groet voor alleen, Joke
  2. Thomas:
    11 maart 2009
    Echt te gek cadeau! ik begrijp dat ik moet gaan uitkijken voor Photoshop concurrentie uit Thailand hehe ;-) leuk voor Mootje dat d'r ma langs komt en dat beide moeders elkaar eindelijk gaan ontmoeten, ik ben heel benieuwd! geniet nog van jullie laatste weekjes al kijk ik stiekum al een beetje uit naar jullie return!
  3. Amanda:
    11 maart 2009
    O mijn god, o mijn god, o mijn god!!!!
    Jullie komen al bijna terug!!!!
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
  4. marianne:
    11 maart 2009
    Ik wens jullie heel veel plezier met mamma

groet Marianne en Kees.
  5. Marion:
    14 maart 2009
    Ja, ja, ik ben er nu echt!!!! Ik had ne druk gemaakt om de heenreis. Maar het was een fluitje van een cent:) Ik heb nu eindelijk Pat's familie ontmoet. Erg leuk. Ik heb een rondleiding in de tuin gehad, die vol staat met kamerplanten en allerlei vreemde en lekkere soorten fruit!! Prachtig om te zien. De rest komt binnenkort in een berichtje. Marion